Gestió interna de les xarxes socials vs. Subcontractació a tercers. Què és millor?

Gestió interna de les xarxes socials vs. Subcontractació a tercers. Què és millor?

Intentem indagar una mica per a oferir respostes:

GESTIÓ INTERNA DE LES XARXES SOCIALS

Les xarxes socials amb millors resultats són aquelles que estan gestionades internament  per l’empresa. Cert. Les que pitjors resultats tenen són aquelles que estan gestionades internament per l’empresa. Cert. Contradictori a priori, oi?

Bé, molt poques empreses tenen un departament de màrqueting amb un periodista, un dissenyador gràfic orientat a web, un programador i un analista. Altres el que tenen, especialment les pimes, és un gerent que viu per la seva empresa i dona un toc absolutament especial a les xarxes socials de la seva organització, encara que li ocupi una quantitat de temps enorme.

En el primer cas, es pot ésser impecable en allò tècnic (de manual) i, en el segon, en allò autèntic. En ambdós casos el coneixement de l’empresa és enorme, es palpa i sol retornar en molt bons resultats. Però no tot és perfecte. En el primer cas, la inversió econòmica és molt elevada, i en el segon, no s’acostuma a treballar per objectius i implica un cost d’oportunitat en el professional, i segurament també en el personal.

Anem ara a l’altre extrem. Quan la gestió de les xarxes socials realitzada dins de l’empresa és un fracàs absolut.  Com es produeix? Simplement s’ha de delegar la responsabilitat a un becari o algú del departament d’administració, col·lapsat de feina. Errors, faltes d’ortografia i imatges refregides d’en Julio Iglesias desitjant un “feliç divendres” estan garantides.  I això no és el pitjor. Desatenció i l’ús del copiar/pegar per falta de temps o desconeixement, a vegades afusellant de la pàgina web del nostre més salvatge competidor, estan a l’ordre del dia. 

GESTIÓ EXTERNALITZADA DE LES XARXES SOCIALS

Ara que ja hem analitzat la gestió interna per part de l’empresa a les xarxes socials, veiem què passa si la externalitzem. En general, subcontractar no serà mai el mateix que dur professionalment una xarxa social des de dins de la mateixa empresa, encara que pot ésser un plantejament vàlid per a moltes organitzacions. En resum: subcontractar no és el millor però pot ser  el més òptim.  

Per a trobar el millor professional s’ha de buscar algú de proximitat que estigui disposat a invertir temps en conèixer el teu sector, la teva empresa i el teu producte. Aquest és el punt 0 per aconseguir la millor relació qualitat/resultats/preu en la gestió de les xarxes socials si decideixes subcontractar-la. Si vols anar més enllà i encertar en el següent pas, pren nota d’aquestes 5 recomanacions: 

- Fuig d’aquells que prometin resultats. Ningú està en condicions d’assegurar-te que aconseguirà “X” resultats per a la teva empresa, i menys en una primera o segona entrevista. El que sí que pots demanar-los-hi és que et demostrin la seva experiència amb altres clients.

- El que és barat tan sols serveix per a estar-hi. Si la teva empresa es planteja uns mínims objectius com generar leads o millorar clarament la reputació de marca, no et costarà 50€ al mes.

- La teva estratègia a les xarxes socials ha de ser part del teu pla de màrqueting a Internet. Per tant, has de tenir clar quin és el paper que jugaran les teves xarxes en la teva estratègia global, ja que cada cop les conversions són multicanal (i multi- dispositiu).

- Si vols anar ràpid, millor no comencis. Arrancar costa el seu temps i, a més a més, la teva competència et porta avantatge. Encara que es poden plantejar objectius a molt curt termini, els autèntics fruits tangibles comencen a arribar a mig termini, generalment entre 6 mesos i un any, a no ser que disposis de un gran pressupost.

- Assegura’t de contractar professionals. Com a mínim has d’exigir un periodista o un llicenciat en publicitat que redacti els textos, i un dissenyador gràfic que s’ocupi de la línia d’imatge que seguiran els perfils i les publicacions. Si a més a més, t’asseguren suport de programació i informes mensuals de rendiment hauràs fet diana. 

Aquest article està escrit en base al dia a dia a Up2you.es i en els 20 anys d’experiències personals amb fracassos i èxits a Internet. Si aquest article t’ha resultat interessant, et recomano que et subscriguis al nostre butlletí, encara que avisat estàs, et resultarà útil i molt additiu. 

Jordi Bernat - CEO Up2you


T'AJUDEM A ACONSEGUIR ELS TEUS OBJECTIUS?

En acceptar aquest formulari, accepta la nostra política de privacitat

UNEIX-TE AL BLOG D'UP2YOU

Apreciem el temps i la privacitat igual que tu. Només t'enviarem les entrades del blog.
¡Hola! Utilizamos cookies propias y de terceros para analizar el uso de esta web. Así podemos mejorar tu experiencia de navegación y uso, además de poder mostrarte contenido publicitario de tu interés. Al continuar navegando entendemos que aceptas nuestra Política de Cookies. Aceptar

Up2you


mapa C/ Agustí Duran i Sanpere, 5 baixos
25001 Lleida
tel. 973 220 612
mail email

Dilluns a Divendres
09:00 - 14:00 / 15:00 - 19:00

CONTACTA I SOL·LICITA
INFORMACIÓ SENSE COMPROMÍS

En acceptar aquest formulari, accepta la nostra Política de Privacitat